2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yıllık Program Hazırlama Süreci ve İstanbul İl MEM Yerel Hedef Çalışmaları

2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yıllık Program Hazırlama Süreci ve İstanbul İl MEM Yerel Hedef Çalışmaları

Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamında hazırlanan yıllık programlarda, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 2022-2023 eğitim öğretim yılı için ''Öz Disiplin Geliştirme'' başlığı yerel hedef olarak belirlenmiştir.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından belirlenen yerel hedefe ait çalışmaların kurumlarda planlı, standart ve sürdürülebilir olması amacıyla içerikler oluşturulmuştur. Bu içeriklerdeki etkinlikler okulöncesi-ilkokul, ortaokul, lise kademelerine özel olarak düzenlenmiş olup öğrenciler, öğretmenler ve veliler için kullanılacak sunumlar hazırlanmıştır.

03.10.2022 863

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programlarında Yerel Hedefi;

*Bütün kademelerde

-Veliler için Seminer ve Broşür

-Öğretmenler için Seminer

*Öğrenciler için

-Okulöncesi ve ilkokul : Masal Okuma ve Sınıf içi Etkinlik

-Ortaokul ve Lise : Seminer ve Çalışma Kitapçığı

Faaliyet türlerinde oluşturmanız ve yerel hedef çalışmalarında bu içerikleri kullanmanız gerekmektedir.

 

''Öz Disiplin Geliştirme'' Yerel Hedef Çalışmaları İçin Tıklayınız.

 

*Yıllık Plan Hazırlarken ;


•- Okul türüne göre iş akış yönergesinde belirtilen sayıda faaliyet türüne yer verildiğine emin olunması

•- Çalışmaların bütün öğrencilere ulaşması 

•- Risk haritaları ve Ribaların programda yer alması

•- Hedef türünün (Genel/Yerel/Özel/ Hedef dışı ) yapılan çalışmaya ve içeriğe uygun girilmesi

Ör; Bep toplantısı Genel hedef değildir.

•- 2 faaliyet türünün farklı seçilmesi

•- Psikososyal ve TBM eğitimlerine programda yer verilmesi gerekmektedir.

•-İstanbul İl MEM tarafından hazırlanan Bağımlılıkla Mücadele İl Eylem Planı kapsamında gerçekleştirilecek olan çalışmaların ilgili tarihler baz alınarak rehberlik ve psikolojik danışma yıllık programına eklenmesi önerilmektedir.

2022-2023 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAĞIMLILIK İLE MÜCADELE( Davranışsal Bağımlılıklar-Kimyasal Bağımlılıklar ) İL EYLEM PLANINA ulaşmak için tıklayınız.

•-Kadına Yönelik Şiddet çalışmalarına Öfke Kontrolü, Duygu Düzenleme gibi başlıklarda yer verebilirsiniz.

2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Risk Arttırıcı Faktörlere Karşı Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesi İl Eylem Planına ulaşmak için tıklayınız.

 

HANGİ OKUL/KURUM, HANGİ HEDEF KİTLEYE DÜZEY 1  FALİYET YÜRÜTMELİ

 

OKUL VE

KURUMLAR

        

           HEDEF

           KİTLE

 

RESMİ VE ÖZEL OKULLAR

GENEL -1-

YEREL  -1-

ÖZEL    -2-

RAM

( NORMU OLMAYAN)

GENEL -1-

YEREL  -1-

BİLSEM

ÖZEL HDF

 -2-

ÖEO

ÖZEL HDF

-2-

MEM

ÖZEL HDF

-2-

GÖREVLENDİRME

GENEL  -1 -

YEREL   -1-

ÖZEL     -2-

ÖĞRENCİ

 

EN AZ 2

EN AZ 2

 

EN AZ 1

 

EN AZ 1

 

EN AZ 1

 

EN AZ 1

VELİ

 

EN AZ 2

EN AZ 1

 

EN AZ 1

 

EN AZ 1

 

EN AZ 1

 

EN AZ 1

ÖĞRETMEN

EN AZ 1

 

EN AZ 1

 

EN AZ 1

 

EN AZ 1

 

EN AZ 1

 

EN AZ  1

 

Rehberlik ve Psikolojik Danışma praogramı hedef iş akış yönergesi ve çizelge için tıklayınız.

MEB 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri genel hedefi ''Bilinçli Teknoloji Kullanımı'' olarak belirlenmiştir. Genel Hedef çalışmaları için orgm.meb.gov.tr adresindeki içeriklerden yararlanabilirsiniz.

Özel Eğitim Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan;

''Akran Zorbalığı'' dökümanları için tıklayınız.

''Siber Zorbalık'' dökümanları için tıklayınız.

Broşürler için tıklayınız.

Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programı için tıklayınız.


 

Kaynak: https://istanbul.meb.gov.tr/www/yerelhedefler/icerik/4463, orgm.meb.gov.tr