HAYAL AVCILARI PROJESİ

HAYAL AVCILARI PROJESİ

2016-2017 Eğitim - Öğretim döneminde yürütücülüğünü Sarıyer Rehberlik ve Araştırma Merkezi nin yaptığı Sarıyer Kaymakamlığı projesi olan ´´HAYAL AVCILARI" projesi 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında da tüm liselere yayılarak devam etmektedir.

03.01.2018 766

Projenin birden çok amacı bulunmaktadır, bu amaçları sırasıyla açıklarsak;

Öğrenciler açısından; İlçemiz liselerinde eğitim öğretime devam eden dezavantajlı grupta yer alan gençlerin tespit edilmesi, rehberlik ve araştırma merkezinde dezavantajı olmayan öğrencilerle  bir araya getirilerek düzenli  sosyal sorumluluklar ortak paydasında yeni beceriler öğrenmeleri ve bu becerileri farklı yaş gruplarına  öğretmeleri olarak belirlenmiştir.

 Bu süreçte öğrencilerden öğretmen rolü üstlenmeleri istenerek kendilerine güven duyma, empati kurma, sorumluluk alma, iletişim ve ilişki kurma, farklı kişileri tanıma, anlama, işbirliği  uyum içinde çalışma, yeni bir ortama adapte olma, duygularındaki değişimlerini fark etme ve ifade edebilme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.

Bunlara ek olarak her çalışma sonrası grupla psikolojik danışma yapılarak öncelikle öğrencilerin etkinliği, bu süreçte yaşadıklarını değerlendirmeleri sonra kendileriyle ilgili fark ettikleri duyguları paylaşmaları sağlanmış, öfke ve olumsuz duygularıyla baş etme ile ilgili sağaltım yapılması planlanmıştır.

Veliler açısından; Ergenlik dönemini geçirirken çeşitli riskler alan (okuldan kaçma, madde kullanımı, disiplin cezası alma vb) çocuklarını anlama, iletişim kurma, ilişkiyi yeniden yapılandırma ve bu dönemin kendine has güçlükleriyle baş etme konusunda bilinçlendirme, çocuklarıyla ortak etkinliklere katılarak bağ oluşturmaktır.

Okullar açısından; İlçemizde faaliyet gösteren, okullarda çeşitli etkinlikler yapılması, öğrencilerin dezavantajlarının zengin uyaranlar ve faaliyetlerle avantaja çevrilmesi, okulların ihtiyaçlarının karşılanması proje amaçlarındandır.

 

*Proje, 2018 Yılında 'Eğitimde İyi Örnekler' kapsamında sergilemeye değer projeler arasına girmiştir.

31-10-202231-10-202231-10-202231-10-202231-10-202231-10-202231-10-202231-10-202231-10-2022